World Quality Report 2018-2019
Der opstod en fejl ved hentning af captcha-billede
REPORT
QUALITY ASSURANCE

World Quality Report 2018-2019: Digitale produkter står og falder med kvaliteten

Den nyeste World Quality Report fastslår at kvalitetssikring og brugeroplevelsen nu er tættere forbundet end nogensinde før.

Den 10. udgave af rapporten, bekræfter et fundamentalt skifte i virksomheders forventninger til kvalitet og kvalitetens indflydelse på brugeroplevelsen.  Et øget behov for “quality at speed” og “shift-left-testing” placerer ansvaret hos de teams og personer der til hverdag arbejder med kvalitetssikring. På tværs af 10 sektorer, i 32 lande, har hele 1700 respondenter bekræftet denne nye tendens.

Fremtiden QA-teams skal omfavne nye roller

Med de nye ambitioner for QA-teams, som i langt højere grad skal fokusere på kundeoplevelsen, er adoptionen af kunstig intelligens og automatisering indenfor softwaretest uundgåelig. Vi er overbeviste om, at denne transformation kommer til at ændre QA og test-landskabet drastisk. Det vil blandt andet betyde, at nye roller som AI QA-Strateg, Dataforskere og AI-eksperter vil blive en del af QA teams.

World Quality Report 2018-19: Resultater

  • For første gang nogensinde er “slutbrugertilfredshed” det primære mål for kvalitetssikring og softwareteststrategier
  • Lav udnyttelse af automatisering samt udfordringer med testdata og testmiljøer holder test og kvalitetssikring tilbage
  • Kravene til færdigheder og uddannelse inden for test og kvalitetssikring har ændret sig

World Quality Report 2018-19: Anbefalinger

  • Øg brugen af basal og intelligent testautomatisering. Det skal dog gøres intelligent og i faser
  • Implementer en tilgang til test miljøer og data indsamling som ikke er silo-opdelt
  • Opbyg kvalitetsskabende teknikker, ud over softwareudvikling i test (SDETs).
  • Benyt i højere grad sporing for at forbedre kvalitetssikringen og sænke softwaretest-udgifter,
  • Forbedr og udvikl en tilgang til kvalitetssikring af kunstig intelligens allerede nu

todo todo
KONTAKT
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing & Communication Director
    +45 52189431