World Insurance Report 2018
REPORT
DIGITAL

Hent World Insurance Report 2018

Ifølge World Insurance Report 2018 er næsten 30 procent af verdens kunder villige til at købe forsikringsprodukter fra BigTech-virksomheder som Amazon og Google, hvilket giver et større behov for, at traditionelle udbydere udvikler fremtidssikret driftsmodeller for at tilfredsstille udviklingen fra kundernes behov. Hent rapporten i dag.

World Insurance Report (WIR) 2018 fra Capgemini-gruppen er udarbejdet i samarbejde med Efma og konkluderer bl.a., hvordan traditionelle etablerede forsikringsselskaber sakker bagefter deres bankkonkurrenter, med at imødekomme kundernes krav, hvilket gør dem sårbare overfor ikke-traditionelle aktører. Rapporten dækker de tre forsikringssegmenter - livs-, skades- og sygesikring. Årets rapport bygger på forskningsundersøgelser fra 20 lande: Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Kina, Frankrig, Tyskland, Hongkong, Indien, Italien, Japan, Mexico, Holland, Norge, Singapore, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien og USA. Undersøgelsen giver et indblik i kundernes præferencer, forventninger og adfærd med hensyn til specifikke typer forsikringstransaktioner. 

Highlights fra rapporten 

  • 32 procent af Generation Y-kunderne sagde, at de havde en positiv oplevelse med deres bank og mindre end 26 procent havde en positiv oplevelse med deres forsikringsselskab.
  • Globalt sagde 29,5 procent af kunderne, at de ville overveje at købe mindst et forsikringsprodukt fra en BigTech-virksomhed, hvilket er en stigning på 12 procentpoint fra 2015, hvor kun 17,5 procent af kunderne viste villighed til at købe forsikring fra en BigTech-virksomhed.
  • Mere end 80 procent af forsikringsselskaberne nævner udviklende kundepræferencer som den mest kritiske faktor for at bevæge sig hen imod digital agility
  • 46 procent af de ’tech-savvy’ kunder og 38 procent af Gen-Y kunderne er villige til at modtage proaktive, personlige forsikringstilbud gennem en række forskellige kanaler, hvilket kan føre til nye indtægtsmuligheder. 

Digitalt aktiverede, fremtidssikret driftsmodeller sikrer langsigtet bæredygtighed

For at lykkes i den digitale tidsalder fremhæver rapporten, at forsikringsselskaber skal fremme digital agility og udvikle driftsmodeller til at levere en ekstraordinær kundeoplevelse, der samler de bedste digitale og traditionelle kanaler. For eksempel sagde mere end 65 procent af de adspurgte respondenter, at end-to-end personalisering af kundens rejse var deres største behov. For at forbedre kundeoplevelsen med personalisering har forsikringsselskaberne brug for et digitalt integreret økosystem, der problemfrit forbinder forsikringsselskaber med kunder og partnere for at muliggøre en effektiv strøm af information og tjenester.

todo todo
Kontakt
  • Claes Kongsdam
    Claes Kongsdam
    Salgsdirektør
    +45 52189595