digital happiness rapport
Der opstod en fejl ved hentning af captcha-billede
REPORT
DIGITAL

"The Synthetic Generation": Rapport 3 ud af 4 i Digital Happiness serien

Den tredje rapport 'The synthetic Generation' i Digital Happiness-serien kortlægger fremkomsten af en ny generation af influencere – Generation Z-unge for hvem begrebet digital 'transformation' er et fremmed ord. Rapporten "The Synthetic Generation" hævder, at nye digitale og medieadfærd simpelthen er normale for disse Gen Z-unge. Deres hverdags agenda handler om at være influencere eller følge deres foretrukne influencer (ægte eller falsk).

Hvordan får man en indflydelse på ’influencerne’

Efter både 'The Happiness Advantage' og 'In Code We Trust' omhandler denne seneste rapport om, hvordan unge mennesker følger hinanden og ser på omverdenen. Det er et spil, hvor det handler om at have en indflydelse på andre, men samtidigt også blive påvirket af "almindelige" mennesker. Og det er en helt ny sti end dem, som andre generationer har fulgt. Der er nu opstået en ny konkurrent: Computer-varianten, en "falsk ven", der slører linjen mellem virkelighed og digitale medier.

Rapporten hævder, at denne nye generation - The Founders, Homelanders, iGen, the fluid generation, Gen Z - har komplet nye værdier end de tidligere genrationer. Mere sekulære. Mere selvrealiseret. Mere beskyttet (af deres forældre). Mere interesseret i at have indflydelse.

En konfrontation af den nye Gen Z-virkelighed

Du tror måske, det er latterligt at se og lytte til nogen der spiser, shopper eller generelt følge deres kedelige hverdag, men det er den nye virkelighed for Gen Z generationen. Vores rapport vurderer de nye sociale (medie) vaner for denne generation, undersøger rejsen til i dag og spørger relevante spørgsmål som, hvad der skal til for at organisationer kan forblive relevante og pålidelige i en verden, hvor det virkelige og falske live bliver mere og mere vanskeligere at skelne i mellem.

Fra avatar og AI til en sandhed, der nemt manipuleres, reflekterer vi over den digitale påvirkning på unges forståelse af verden, deres relationer og deres forventninger til fremtidens arbejde. Det er klart, at autenticitet er nøglen til denne generations lykke - men at hjælpe unge med at identificere hvad der er autentisk og hvad der er falsk er en udfordring.

Relevant og inkluderende - hvad Gen Z ønsker

For virksomheder, der ønsker indsigt i denne nye generation, omfatter hovedpunkter:

  • Forstå influencernes magt. Tilpasning af dit brand eller organisation med influencers - eller at være influencer - er nøglen til succes

  • Digital engagement tools, især en avatar der 'taler sandheden' er nu et must-have kommunikationsmidel

  • Gen Z-medarbejdere er bedre rustet til at klare sig selv i denne nye verden, end du måske forestiller dig - ægte eller falsk, de kender de tricks der bruges af influencers og gennemborer nemt gennem facader

  • At være en etisk og inklusiv arbejdsgiver med et 'formål' værdsættes end del af Gen Z.

‘The Synthetic Generation – Growing up in an uncertain changing world’ kombinerer en dybdegående research af Gen Z med input fra eksperter inden for områder som generationsvidenskab, sociologi og etik. Det giver et informeret perspektiv på fremtiden for arbejde, social interaktion og Gen Z's rolle i at ændre virksomhedens værdier og tankegang.

Udfyld nedenstående formular for at hente rapporten:

todo todo
Kontakt
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing & Communication Director
    +45 52189431