Episerver
NYHED
DCX

Capgemini vinder ‘Website of The Year’ på Episerver Ascent 2018 for arbejdet med Santander Consumer Banks website

Episerver Ascend er en årlig konference med fokus på digitale løsninger indenfor websites, e-commerce, kunstig intelligens, machine learning, marketing og brugeroplevelser på tværs af platforme.

Konferencen bliver afholdt i mange lande verden over, og ved afslutningen af den danske konference i København den 31. maj 2018 blev der uddelt priser for ekstraordinært godt arbejde. Og prisen for ’Website of The Year’ gik til Santander og Capgemini.

Kriterierne for tildeling af prisen;

  • Bedste brug af Episerver platform/services
  • Resultater efter lancering (konvertering, salg etc.)
  • Design/UX/Brugervenlighed


En fleksibel løsning med kort time-to-market

Med websitet har Santander Consumer Bank fået et en fuldstændig ny platform, der gør det enkelt og hurtigt for banken at lancere produkter. Samtidig bliver det nemmere for kunder og potentielle kunder at ansøge om lån og andre finansielle ydelser.

Bankens redaktører kan nemt oprette artikler, case-stories og sider med produktinformation. En funktionalitet med ’drag and drop’ moduler reducerer tidsforbruget, når banken opretter nye ansøgnings-flow til finansielle ydelser eller udskifter spørgsmål i et eksisterende ansøgnings-flows til lån, kreditkort eller kontooprettelse.

Læs hele casen her.

Flot vækst i mobil trafik og antallet af konverteringer

  • De første to uger efter lanceringen var antallet af mobile brugere steget med hele 95% i forhold til de sidste to uger inden lanceringen.
  • Og i løbet af et halvt år har vi mere end fordoblet antallet af nye kunder B2C ifht. oktober og november 2017.

Adam Osbirk Moe, Team Manager Digital Channels hos Capgemini Danmark udtaler:

”Det er dejligt, når ens arbejde bliver anerkendt. Og ekstra glædeligt når det sker på baggrund af så gode forretningsmæssige resultater. Jeg vil gerne sige tak til Santander Consumer Bank for at have vist os tillid ved at vælge os, og for det gode samarbejde omring den nye løsning”.

Peter Henriksen, Digitalization & Customer Universe Manager hos Santander 

"Dette tilskriver vi høj grad det faktum, at Episerver fungerer rigtigt godt responsivt, og giver kunderne en rigtig god kundeoplevelse, når de besøger vores hjemmesiden fra deres iPhone eller Android. Vi arbejder naturligvis selv med at få optimeret vores content og opbygget vores sider, så de understøtter den ny responsive platform."

todo todo
KONTAKT
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557