Robotics process automation og Nelsonhall
Der opstod en fejl ved hentning af captcha-billede
NYHED
AUTOMATION

NelsonHall udnævner Capgemini til ’Leader’ af RPA & AI

NelsonHall udnævner Capgemini til ’Leader’ af Robotic Process Automation (RPA) og Artificial Intelligence (AI) indenfor bankindustrien.

Vallensbæk, 23 september, 2019 – Capgemini er udnævnt til ’Leader’ i NelsonHalls ”Evaluation & Assessment Tool (NEAT) Report on Robotic Process Automation (RPA) and Artificial Intelligence (AI) services for banking”. I rapporten vurderede NelsonHall 14 serviceudbydere på RPA og AI området.

I rapporten fremhæves Capgeminis ekspertise på følgende områder:

  • På dets overordnede RPA og AI kompetencer, noterer NelsonHall Capgeminis ”brede IT service evner og erfaring med industri standard løsninger, dette inkluderer UIPAth, Blue Prism, WorkFusion, og Automation Anywhere hos mange banker.”
  • Capgemini anerkendes for deres ”proprietære frameworks  og værktøjer for automatisering og AI, der  er  brugt i mange banker”, samt deres onshore leveranceevner i Europa, Canada og USA.
  • Capgemini anerkendes ligeledes for deres evne til at  etablere  RPA for bankernes ”Business Process Services” (BPS) . Specielt når det gælder Business Process Services’ for international handel, fremhæves Capgeminis evne til at udvikle RPA services, til afvikling af handelsprocesser.

Anirban Bose, adm. direktør for Capgeminis finansielle services og bestyrelsesmedlem i Capgemini gruppens bestyrelse, udtaler: ”RPA og AI er fremtiden, og vores mål er at blive den fortrukne leverandør for banker, der gerne vil have realiseret den næste generations innovation gennem RPA og AI. NelsonHalls anerkendelse af vores evner er en bekræftelse af, at vores vision, services og løsninger er førende på markedet. Det er vi både glade og stolte af”

”Capgemini er godt positioneret i forhold til bankernes efterspørgsel på RPA og AI.” siger Andy Efsthathiou Banking Sourcing Research direktør hos NelsonHall. ”De har et robust rammeværk for automatiserings rådgivning og implementering, en god basis for RPA-projekter og en stærk plan for vækst i vente, især for globale banker.”

Capgemini er forløberen for innovation med dets Perform AI og Automation Drive, der inkluderer avancerede teknologier såsom AI, RPA, Analytics og Augmented Workforce, til aktivering og accelerering  af kundernes digitale transformation.

Læs den fulde rapport her.

 

Om Capgemini

Capgemini er førende global leverandør af rådgivning, teknologiservices og digital transformation. Med 50 års erfaring, dyb industrispecifik ekspertise og en lang række ydelser hjælper Capgemini virksomheder og offentlige institutioner med at indfri deres forretningsmæssige ambitioner - fra strategi til it-drift. I Danmark har Capgemini ca. 300 ansatte og yderligere 300 it-eksperter, der servicerer markedet. Globalt beskæftiger Capgemini Gruppen over 200,000 medarbejdere i mere end 40 lande. Capgemini Gruppen omsatte i 2018 for €13,2 milliarder. Besøg os på www.capgemini.dk

todo todo
Kontakt
  • Jacob Fisker
    Jacob Fisker
    People Manager & Senior Consultant
    +45 39778357
  • Thomas Vollmer: Sector Lead | Financial Services & CPRD
    Thomas Vollmer
    Sector Lead | Financial Services & CPRD
    +45 5218 9030