Santander Consumer Bank
CASE
DCX

Ny platform med fleksible kunderejser til låneansøgning for Santander Consumer Bank

Den finansielle verden bliver digitaliseret med fuld kraft for at give kunderne nem og hurtig adgang til at løse deres ønsker og opfylde deres behov. Og nu hvor, internethandel er blevet hverdag, er det oplagt for forbrugsbanker at gøre det samme.

Baggrund

Europas største bank, Santander Consumer Bank, er specialiseret i privatlån, kreditkort og opsparingsprodukter. Banken er blandt andet førende på det danske marked inden for billån samt forbrugsfinansiering. 

Banken ønskede at modernisere sin kundevendte digitale platform og forbedre brugeroplevelsen gennem et visuelt og tidssvarende design. Visionen var en Omni-channel løsning, der fastholder besøgende og i højere grad konverterer dem til kunder.

Løsningen

Løsningen skulle være state-of-the-art, med en arkitektur der understøtter hurtig udbygning af en platform. Den skulle indeholde features som A/B-Testing, Social media widgets, Personalisering, ’drag and drop’ moduler osv. Endelig var der klare mål omkring brugervenlighed: 

  • Det skal være nemt for redaktører at sætte låneansøgnings-flows op
  • Det skal være nemt at aflæse konverteringsraten på ansøgnings-flows og nemt at erstatte dem gennem et enkelt modulært setup
  • Ansøgnings-flows skal være ensartede (Single Page Application), så brugeren får den optimale oplevelse med Native svartider 

Santander, Capgemini og et design bureau benyttede Rapid Design and Visualization (RDV) til at iværksætte projektet. RDV er et Capgemini værktøj, som giver en hurtig designproces, hvor marketing og salg indgår, så løsningen kontinuerligt lever op til deres forventninger.

Resultatet

Med løsningen har Santander Consumer Bank fået et en fuldstændig ny platform, der gør det enkelt og hurtigt for banken at lancere produkter. Samtidig bliver det nemmere for kunder og potentielle kunder at ansøge om lån. Både på bankens eget website og på Biltorvet og andre steder med en stor kontaktflade til forbrugerne. 

  • Bankens redaktører kan nemt oprette artikler, case-stories samt sider med produktinformation og oplysninger om sponsorater
  • En funktionalitet med ’drag and drop’ moduler reducerer tidsforbruget, når banken opretter nye ansøgnings-flow til finansielle ydelser eller udskifter spørgsmål i et eksisterende flow 
  • Arkitekturen er kodemæssigt afkoblet fra CMS løsningen, så udskiftning af et eller flere af backend systemerne ikke kræver yderligere udvikling i CMS-løsningen 

Digitalisering af kunderejsen for Santander Consumer Bank har simpelthen gjort det nemmere for alle. Kunder, kundeemner, redaktører og udviklere.

todo todo
Kontakt
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557