CSO
DNA

Claes Reinholdt Kongsdam udnævnt salgsdirektør hos Capgemini Sogeti

Claes Kongsdam er udnævnt som ny salgsdirektør i it-konsulenthuset Capgemini Sogeti. Claes Reinholdt Kongsdam har været hoveddriver for større strategiske engagementer og har haft flere ansvarsområder, siden han var med til at starte søsterselskabet Sogeti i Danmark i november 2006.

8. januar 2018 – Med over 22 års salg og leverance erfaring fra it-konsulent branchen bringer Capgemini Sogeti en erfaren profil ind i den danske ledelse. Claes Reinholdt Kongsdams erfaring og baggrund med lignende roller samt at drive større kundeengagementer og sikre resultater hos vores kunder gør ham til den oplagte nye salgsdirektør som arvtager efter Stine Fritsdal.

Overordnet bliver det Claes R. Kongsdams opgave at sikre en afbalanceret forretningsmæssig portefølje og realisere Capgemini Sogetis 2020 mission. En udfordring han er klædt godt på til med en bred og dyb erfaring inden for marketing, salg og forretningsudvikling.

Med en bachelor i økonomi fra Syddansk Universitet i bagagen var han 9 år i EG og herefter nogle år hos Software Innovation, inden han blev en del af det team, der startede Sogeti i Danmark - virksomheden som i 2014 blev sammenlagt med søsterselskabet Capgemini i Danmark. Her har Claes siden arbejdet med blandt andet strategiske salg og offshore, så han kender Capgemini gruppen bedre end næsten nogen anden.

Om sit nye ansvarsområde, siger Claes R. Kongsdam: ”Vi er inde i en rigtig god udvikling, og det er min klare ambition, at vi bliver endnu mere synlige i markedet. Så Capgemini Sogeti altid er med i puljen som en naturlig partner, når der bliver truffet beslutninger inden for vores forretningsområder i virksomheder landet over. Jeg er glad for at få overdraget depechen og glæder mig til at bruge hele den erfaring, jeg har opnået gennem mere end 10 år i gruppen”.

Claes R. Kongsdam, som bor i Espergærde, er gift med Anette samt far til en pige på 13 og en dreng på 10 år.

Om Capgemini Sogeti

Hos Capgemini Sogeti er vores kernefokus digital transformation, samt hvordan digitalisering af arbejdsgange kan optimere vores kunders forretning. Vi leverer IT-konsulentydelser inden for udvikling, integration, test og kvalitetssikring samt applikationsvedligeholdelse både onshore og offshore. Vi er mere end 190.000 ansatte i 40 lande, heraf 300 i Danmark med kontor i København og Aarhus. Capgemini Sogeti er et helejet datterselskab af Cap Gemini SE, noteret på børsen i Paris.

Marketing- & kommunikationschef