CSO
DNA

Ny salgsdirektør til Capgemini

September 26, 2016 - Stine Fritsdal bliver ny salgsdirektør i it-konsulenthuset Capgemini og indtræder i ledelsen. Den 38-årige cand. merc.’er med en fortid i KMD og Saxo Bank bliver central for at udvide porteføljen og levere endnu mere værdi til vores kunder.

Med 16 års erfaring fra finans- og IT- branchen er Stine Fritsdal en stærk kommerciel og strategisk profil. Hendes arbejde har altid været centreret omkring at skabe størst mulig værdi for kunderne – fremover sker det som salgsdirektør og medlem af ledelsen i Capgemini Danmark.

Som ny salgsdirektør kommer Stine Fritsdal til at spille en central rolle i udviklingen af salget hos Capgemini i Danmark, ligesom hun får ansvaret for fortsat at udbygge kundeporteføljen og sikre loyaliteten hos eksisterende kunder.

Herudover er ambitionen at udvide salget af værdibaserede ydelser inden for blandt andet digitalisering og kvalitet, hvor optimering af kundens forretningsværdi er i centrum.

”Vores mangeårig erfaring med digitale projekter og test- og kvalitetssikring gør, at vi kan levere unikke og robuste løsninger inden for Internet of Things (IoT). IoT vil vokse ekstremt meget de kommende år og kan fundamentalt ændre vores løsninger og viden ved at introducere nye niveauer af kompleksitet og størrelse. Det vil i høj grad ændre vores tilgang til løsningerne og sætte nye standarder for, hvordan vi arbejder med kvalitet generelt i vores organisationer”, siger Stine Fritsdal.

Stine Fritsdal har beskæftiget sig med IT siden 2010, da hun efter et årti i den finansielle sektor tog job hos KMD. Efter at have gjort karriere i salgsorganisationen hos KMD i fem år tog hun i fjor stillingen som sales director hos Capgemini. Efter 13 måneder i virksomheden, overtager hun nu ansvaret for salgsorganisationen.

Capgemini blev lagt sammen med Sogeti i 2014. Samtidig skærpede virksomheden fokus på digital transformation og digitalisering af arbejdsgange. Det er den succesfulde strategi, som nu skal udbygges. Derfor er Stine Fritsdals første opgave at rekruttere et par nye folk til salgsafdelingen. De nye medarbejdere kan forvente at blive spurgt ind til deres passion.

”Jeg er meget optaget af passion. Hvis vi skal kunne indfri de store ambitioner, så gælder det om at få vores passion i spil. Det er nogle vanvittig interessante samtaler, der kommer ud af at spørge ind til folks passion. Min egen passion er at samle mennesker.” siger Stine Fritsdal.

Privat bor hun i Gentofte sammen med Steffen og deres to døtre på seks og otte år.

Claes Kongsdam
    Sales Director