Falck tager digitalt tigerspring
PRESSE
DIGITAL

Falck tager digitalt tigerspring

Danskerne får fremover digital vejhjælp på kunderejsen hos Falck. Redningsvirksomheden sætter strøm til en ny, digital platform, der prioriterer mobile enheder, søgemaskiner og sociale medier. Løsningen med corporate site og webshop er udviklet af Capgemini i samarbejde med Falck Danmark og In2media.

København, 30. juni 2016 - Falcks produkter og services vil fremover være lettere at finde, og dukke op når de er relevante for kunderne. Redningsvirksomhedens varer bliver samtidig mere gennemskuelige og indholdet lettere at dele. 

Det er nogle af resultaterne af Falcks totale overhaling af virksomhedens digitale platform. Capgemini har stået for udvikling, integrationer, teknisk projektledelse og test. In2Media har stået for UX og design. Løsningen er blevet til i et tæt samarbejde med Falcks IT og Marketing.

Løsningen – lavet i Episerver – er bygget med SEO for øje fra starten. Alle Falcks produkter og services dukker nu op i søgeresultatet, beriget med blandt andet ratings på Trustpilot. Integrationen af coporate site og webshop gør det samtidig lettere at give kunderne relevante tilbud, når de bruger indhold på sitet.

Samtidig er løsningen mere end blot responsiv. Da mange af Falcks services og ydelser er abonnementsprodukter, med mulighed for at tilkøbe ekstra services, er der lagt mange kræfter i specialudvikling af visninger på henholdsvis desktop og mobil.

Det er virkelig en helhjertet, moderne løsning Falck har valgt”, siger Adam Osbirk Moe, Web og Portal Lead, Capgemini.

Den moderne løsning tager også højde for kunderejsen. Produkterne eksponeres forskelligt, afhængig af konteksten. Fra en mere emotionel visning på forsiden til en stadig mere faktuel visning frem mod indkøbskurven.

Det har også været et mål at effektivisere interne processer i Falck. Derfor er løsningen integreret til Salesforce således, at alle ordrer og kunder fra webshoppen registreres i Falcks CRM, som er baseret på Salesforce.

I første omgang går løsningen i luften i Danmark. Men med Episervers stærke håndtering af flere sprog, valutaer og markeder er løsningen lavet så generisk, at den relativt nem kan rulles ud i Sverige, Norge, Finland og som ”.com.” 

Om Capgemini Danmark A/S

Capgemini er førende global leverandør af rådgivning, teknologi services og digital transformation. Virksomheden er i front, når det kommer til innovation, for at kunne realisere sine kunders potentiale inden for ​​Cloud, Digital og platforme. Baseret på 50 års erfaring, dyb industrispecifik ekspertise og en række ydelser hjælper Capgemini kunder med at opnå deres forretningsmæssige ambitioner - fra strategi til drift. Capgemini er drevet af en overbevisning om, at teknologiens forretningsmæssige værdi kommer af samspillet med mennesker. Det er et multikulturelt selskab med 200.000 medarbejdere i over 40 lande. Koncernen havde i 2017 en omsætning på 12,8 mia. EUR.

Rightshore® er et registreret varemærke for Capgemini.

todo todo
KONTAKT
  • Adam Osbirk Moe
    Adam Osbirk Moe
    Web & Portal Lead
    +45 52189557
  • Mohamed Attazgharti
    Mohamed Attazgharti
    Marketing & Communication Director
    +45 52189431
Vi er EPiServer Premium Solution Partner