Redhawks Capgemini
NYHED
SAP

Capgemini og SAP indgår aftale med Malmö Redhawks

Sammen med SAP leverer Capgemini ’SAP Sports One’ til ishockeyholdet Malmö Redhawks. SAP Sports One er en løsning til holdadministration, specielt udviklet til idrætsklubber. Løsningen hjælper klubben med at intelligent understøttelse af virksomheden.

Vallensbæk, den 15. november 2018 – Capgemini og SAP leverer nu den første SAP Sports One-løsning i Sverige, til ishockeyholdet Malmö Redhawks. SAP Sports One hjælper idrætsklubber og organisationer med at digitalisere deres virksomhed gennem at koordinere administrationen samt alt fra træning og holdledelse til scouting og medicinske analyser.

Den nye cloudbaserede, integrerede platform fungerer endda på mobilen. Tjenesten gør Malmö Redhawks i stand til at integrere alle idrætsdata og derigennem få vigtige indsigter og analyser.

- Vores utvetydige fokus er at være bedst til spillerudvikling, siger Jens Hemström, chef for forretningsudvikling hos Malmö Redhawks og ansvarlig for SAP Sports One. Kompetencen og arbejdsmetoderne i klubbens sportsteam, som allerede er på topniveau, bygger på professionalisme, tålmodighed og fremsynethed. Med SAP Sports One skærper vi yderligere virksomheden med innovation og nytænkning, samtidig med at vi tænker langsigtet ved at sikre, at den samlede viden og information forbliver i klubben over tid, siger Hemström.

- Vi er glade for at Redhawks har valgt Capgemini og SAP til at implementere en helt ny digital platform til præstationsforbedring, siger Fredrik Hedlund, Head of Business Solutions i Capgemini. Dette er den første af flere sportsimplementeringer med SAP. Vi er meget stolte over, at SAP har valgt os som partner til Sports One-implementeringer i fremtiden, fortæller Hedlund.

- Da SAP lancerede SAP Sports One i 2015, var ishockey en af de første idrætsgrene, der så store fordele i en smart og enkel løsning, som kan give de nødvendige analyser. Vi elsker den entusiasme, som holdet og personalet i Malmö Redhawks lægger i den digitale rejse, og vi er stolte over at få lov at støtte dem fremover, udtaler John Gunnarson, Head of SME Business hos SAP Sverige, som selv er ishockey supporter og –udøver.

Malmö Redhawks er et professionelt ishockeyhold fra Malmö. Holdet spiller i øjeblikket i Sveriges bedste ishockeyliga, SHL. De spiller deres hjemmekampe på Malmö Arena, Sveriges mest moderne sportsarena med plads til flere end 12000 tilskuere.

Om SAP

SAP bygger forretningssystemer i skyen, drevet af dataplatformen SAP HANA, og er markedsleder inden for enterprise software. SAP hjælper virksomheder i alle størrelser og inden for alle brancher: 77% af verdens transaktionsbaserede omsætning går igennem et SAP-system. Vores teknologi til Machine Learning, Internet of Things (IoT) og avancerede analyser bidrager til at erhvervskunder kan skabe intelligente virksomheder. SAP giver personer og organisationer bedre muligheder for at samarbejde og udnytte dybe forretningsindsigter, der kan skærpe deres konkurrenceevne. Vi forenkler teknologien, så kunderne kan bruge vores systemer, når som helst - og som de ønsker det – uden afbrydelser. Vores komplette suite af applikationer og tjenester gør, at flere end 413.000 virksomheder og offentlige organisationer hele tiden kan tilpasse deres forretning og blive drevet mere lønsomt. Med et globalt netværk af kunder, partnere, ansatte og eksperter bidrager SAP til en velfungerende verden og til at forbedre folks liv. Find mere information på www.sap.com og www.sap.com/denmark.

Som en global leder inden for rådgivning, teknologiske ydelser og digital transformation er Capgemini på forkant med innovation for at opfylde kundernes behov for cloud-tjenester, digitalisering og platforme. Med en 50-årig arv og solide branchespecifikke færdigheder gør Capgemini det muligt for organisationer at realisere deres forretningsmål gennem en række ydelser, fra strategi til drift. Capgemini sætter mennesker i fokus og bliver drevet frem af overbevisningen om, at teknologiens forretningsmæssige værdi kommer fra- og gennem mennesker. Virksomheden er multikulturel med 200.000 medarbejdere i over 40 lande. I 2017 kunne Capgemini rapportere en global omsætning på 12,8 mia. EUR.

Besøg os på www.capgemini.dk. People matter, results count.

LARS BRUUN LARSEN
    Lars Bruun Larsen