Testprocesforbedring
SERVICE

Testprocesforbedring

Er der overblik over testprocessen? Er du tryg ved at sætte dit system i produktion? Lever systemerne op til forretningens krav? Koster det for meget at teste? Med TPI NEXT®-modellen kan din virksomhed:

  • Få indblik i din nuværende testproces – på godt og ondt
  • Skab fokus på kvalitet i dine IT-projekter
  • Gør kvalitet målbar og skab grundlaget for forbedring
  • Få en fælles forståelse og terminologi omkring din testproces
  • Identificer og formaliser din ’best practice’ på testområdet
  • Få en pragmatisk handlingsplan for en bedre testproces

Overordnet set er formålet at etablere et fundament for bedre softwarekvalitet, hurtigere softwareudvikling og bedre økonomi i dine IT-projekter.

Capgeminis TPI NEXT®-model giver dig et hurtigt indblik i, hvordan dine testprocedurer ser ud. Modellen identificerer kort- og langsigtede muligheder for forbedringer, der blandt andet kan spare dit firma for store udgifter.

Nå målene med TPI NEXT®

Vores kunder har typisk følgende målsætninger:

  • Bredere og dybere test med udgangspunkt i de forretningskritiske aspekter af systemet
  • Hurtigere identificering af fejl og derved forbedring af økonomien – idet omarbejde, tab af image, overlappende test og dermed tabt fortjeneste minimeres
  • Dokumentation af procedure, proces og metode for at sikre en fælles terminologi i organisationen. Dette gør det blandt andet nemmere at inddrage nye ressourcer og mindsker afhængigheden af konkrete personer
  • At få indsigt, kontrol og overblik over kvaliteten af systemporteføljen
  • Etablering af en testproces som tager fremtidige opdateringer og regressionstest med i betragtning, resulterende i effektiv og økonomisk vedligeholdelse af systemet

 

TPI NEXT®-modellen i praksis

Årtiers erfaring på testområdet har ført til Capgeminis Test Process Improvementmodel. TPI NEXT®-modellen giver indblik i modenhedsgraden i din organisation. Med udgangspunkt i denne viden kan din virksomhed ved hjælp af modellen let udarbejde trinvise og målbare forbedringer. TPI NEXT® behandler de forskellige aspekter af testprocessen og undersøger brugen af testværktøjer og metoder til konstruktion og rapportering. Ved at evaluere de forskellige aspekter afsløres testprocessens styrker og svagheder. Ved hjælp af TPI NEXT®-modellen kan du hurtigt identificere, hvor effektiv dit firmas testproces er på nuværende tidspunkt, og derved få et værdifuldt grundlag for at forbedre testprocessen. Resultaterne af en ekstern undersøgelse af TPI NEXT®-effekten hos vores kunder viser, at:

  • 66 % fandt, at TPI NEXT®-analysen ledte direkte til bedre softwarekvalitet
  • 81 % fik bedre kontrol over deres testproces
  • 88 % fandt, at deres ROI på TPI NEXT® var særdeles god


Læs mere om det forretningsdrevede testværktøj her 

TPI NEXT

todo todo
Kontakt
  • Maarten Galesloot
    Maarten Galesloot
    CEO & Interim Digital Assurance & Testing Director
    +45 3977 8400