Kickstarter Backlog Management

Kickstarter - Backlog Management

Har dit Scrum team udfordringer med Product Backloggen? Er du i tvivl om Product Backloggen er prioriteret ud fra forretningsværdi? Er din Product Backlog vokset ud af propotioner og har du svært ved at finde ud af hvordan I kommer i mål med opgaverne?

En lang og uoverskuelig backlog er et problem for mange udviklingsteams. Det medvirker til at teamet mister fokus, og har svært ved at navigere i den rigtige retning. 

Vores definition på Backlog Management:

En operationel service, med fokus på at coache og rådgive om at skrive gode User Stories, featurebeskrivelser, og acceptkriterier. Derudover hjælper vi jer med at finde og bruge de rigtige værktøjer, samt anvende de nødvendige processer for at sikre jer en optimal Product Backlog.

Hvordan

Da Product Backlog er nøglen for prioritering af forretningsværdier, er en oprydning af backloggen, samt en implementering af Product Management en rigtig god invistering for jeres forretning, som vil give jer følgende: 

  • Effektive teams: En klar og skarp Backlog, som afspjler en sammenhæng mellem Sprint Goal og opgaver, vil gøre dit team mere effektivt (og du vil opleve gladere teammedlemmer).
  • Strategi: Sammen finder vi en metode og en strategi for hvordan dit team og Product Ownerskal vedligeholde Backloggen.  
  • Agilt inspark: Samtidig med vi hjælper med oprydningen af jeres Backlog, vil vi observere jeres team og arbejdsvaner, og efter behov give jer råd og vejledning om jeres anvendelse af agile rutiner.

Vi tilbyder at lave en kort analyse for at identificere flaskehalse, samt modenhed/kvalitet af den eksisterende Product Backlog. 

Metoden vil være interviews, samt observationer fra daglige agile ceremonier. Når vi har et grundlæggende indblik, kan vi definere en fremgangsmåde, for resten af opgaven. 

Estimat

  • Observationer/interview med teamet – 3 dage
  • Analyse af den agile dokumentation/værktøjer og opfølgning på observationer – ½ dag
  • Opsummering og anbefalinger – 1 dag
  • Rapportering og præsentation af resultater, samt anbefalinger på at starte forløbet op – ½ dag

Der skal to Agile Coaches til at udføre opgaven. 

Forudsætninger

  • Det agile team, inkl. Product Owner og de andre interessenter skal være tilgængelige på de aftalt e tidspunkter for interviews og observationer.
  • De agile ceremonier skal afholdes på de aftale tidspunkter og skal være så realistiske og så repræsentative som muligt.
  • Relevant information, dokumentation og værktøjer skal være tilgængeligt.

Kunden skal udpege en SPOC (Single Point of Contact), hvis der skulle opstå tvivl eller spørgsmål. 

todo todo
Kontakt
  • Maria Søndergaard
    Maria Søndergaard
    Director of Manufacturing and CPRD
    +45 52189297